T-650 är gjord för att snabbt bestämma fuktigheten i byggnader och byggmaterial. En nyhet är att Larmgräns kan sättas och min och max värde visas i displayen.Instrumentet är gjord för att snabbt bestämma fuktigheten i byggmaterial. T650 är ett proffsinstrument med en skala från 0 till 200 enheter och indikerar fukt ner till 40 mm i materialet.

Fuktindikator T650

Fuktindikator T650
Pris: Offert
Artnr: T650
EAN: -
Lager: Beställningsvara

Fuktindikator T650

T650 har utgått och ersättare är T660 se länk

Fuktindikator Trotec T 660

T-650 är gjord för att snabbt bestämma fuktigheten i byggnader och byggmaterial. En nyhet är att Larmgräns kan sättas och min och max värde visas i displayen. Instrumentet är gjord för att snabbt bestämma fuktigheten i byggmaterial.

Det unika med T650 är att den mäter 0,0 till 200 enheter, motsvarande enklare fuktmätare mäter endast 0 till 100 enheter  som t.ex Fuktindikator BM30

Principen är icke-förstörande i motsats till mätningar där nålar eller givare sticks in i materialet. Instrumentet läggs mot det material som skall mätas och därefter avläses värdet i displayen.

Mätdjup ner till 40 mm. Automatisk kalibrering utförs var gång instrumentet startas.

Genom att sätta larm underlättas jobbet avsevärt vid mätning av större ytor. On/Off, min/max värden respektive inställning av larmgränser manövreras via en och samma knapp på instrumentets sida. Fukt i grund.

Bruksanvisning och handhavande av T-650

• Fastighetsförvaltning
  • Fuktkonsulter
  • Byggföretag
  • Golvläggare
  • Försäkringsbolag
  • Besiktning

Teknisk DataT-650
Mätdjup 20 - 40 mm
Skala 0,0 till 200 enheter
Upplösning 0,1 digit
Givare Kulgivare